مقاله ای در مورد دیه
درباره وب

محیطی امن و مطمئن جهت رفاه محققین، دانشجویان و دانش آموزان عزیز برای دانلود پایان نامه، مقاله و پروژه های علمی و آموزشی در تمامی رشته ها تمامی فایلهای ارائه شده در این سایت قابل دانلود بوده و مبلغ آن به صورت آنلاین پرداخت می شود. پس از پرداخت بلافاصله لينک دانلود نمایش داده مي شود و همزمان يك نسخه از فايل به ايميل شما ارسال مي گردد.
نويسندگان
امکانات وب

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1572
    بازدید دیروز : 759
    بازدید هفته : 3367
    بازدید ماه : 10499
    بازدید کل : 295550
    تعداد مطالب : 1157
    تعداد نظرات : 2
    تعداد آنلاین : 1



    خرید و فروش فایل

    counter hit make

مقاله ای در مورد دیه



مقاله ای در مورد دیه

چکیده: با وجود نصّ صریح قانونگذار در قانون مجازات اسلامی مبنی بر « مال » تلقّی شدن « دیّه » به دلیل سابقه تقنینی قانونگذار در قوانین سابق ، این سوال بین حقوقدانان بی پاسخ مانده که فی الواقع دیه را بایستی « مال » تلقّی کرد یا « مجازات »؟ در پاسخ به این سوال بایستی گفت که به نظر می رسد که از آنجائیکه دیه جهت جبران خسارت مادّی به خسارت دیده پرداخت می شود آن را باید « مال » محسوب کرد که همچون مجازاتی بر مرتکب بار می شود .  نظریه غالب اینست كه دیه ماهیتی دوگانه دارد یعنی هم مجازات است هم جبران خسارت- ولی نظری كه با واقعیات حقوقی و اصولی جامعه سازگارتر است دین بودن آن می باشد.

دیه در اصل از لغت ودی بوده است كه با حذف حرف « و» در ابتدای كلمه در انتهای ان آورده اند و از نظر لغوی : مالی است كه بدل از نفس بوده و به ولی مقتول داده می شود  و از نظر جزائی : مالی است كه به مجنی علیه یا ولی او حسب مورد بموجب قانون با توجه به آثاری كه فعل مجرمانه اعم از ضرب و جرح و قتل وارده كرده است پرداخت می گردد.   در قاموس، که کتاب لغت معتبری است، دیه را این گونه معنا می‌کند: دیه خون‌بهای است که کشته‌شد (قتیل) می‌باشد، راغب اصفهانی در معحجم الفاظ قرآن می‌فرماید: «یقال لما یعطی فی الوم دیه» آنچه در خون (قتل) پرداخته می‌شود، دیه نام دارد. در لغت‌نامه دهخدا دیه مالی است که بدل نفس مقتول به ولی او داده می‌شود. از مجموع مطالب نقل شده از کتاب‌های لغت در می‌یابیم که لغت شناسان گذشته و حال، دیه را به معنای مالی که عوض نفس مقتول، به ولی او داده می‌شود، معنا می‌کنند، خلاصه، دیه یعنی خون‌بها و جنبه مجازات مجرم را دارد) .   دیه در لغت به معنی پرداخت خونبها و عقل آمده چرا كه با پرداخت آن نزاع و اختلاف بین طرفین كنار گذاشته می شود. ودر اصطلاح حقوقی، دیه مالی است که از طرف شارع برای جنایات تعیین شده است.   اصولاَ در جنایات غیر عمدی وارد بر جسم و جان انسان، دیه تعلق می گیرد. در مورد جنایات عمدی  اگر چه اصل اولیه بر قصاص است ولی در مواردی که امکان قصاص وجود ندارد یا شخص آسیب دیده بر پرداخت دیه توافق نماید با شرایطی دیه پرداخت می شود. 

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 55

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید



:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، حقوق، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ای در مورد دیه, دانلود مقاله ای در مورد دیه, دانلود مقاله, مقاله دیه, مقاله در مورد دیه, دانلود مقاله حقوق, دیه, حقوق دیه, دانلود مقاله حقوق دیه,
تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392 | |

مقاله در مورد طراحی سایت



مقاله در مورد طراحی سایت

چکیده: در دنیای امروز که رفته رفته تمامی اعمالی که بشر انجام می دهد به صورت مجازی و از طریق اینترنت به منظور سهولت کار انجام می شود ، سایت های اینترنتی خود را به عنوان یکی از نیاز های انسان روز به روز بیشتر پیدا می کنند و هر شرکت ، نهاد ، مجموعه و هر شخصی برای نمایاندن خود به دیگران و گام برداشتن در جهت پیشرفت خویش ، نیازمند در اختیار داشتن وب سایتی می باشد . امروزه سایت های اینترنتی در حال جایگزین شدن به جای مغازه ها و بازار های فیزیکی و تبلیغات مختلف می باشند چرا که بشر امروزه به درستی معنی وقت طلاست را درک می کند و از تلف کردن وقت در رفت و آمد های مکرر و بی مورد به سطوح آمده است .

اما نکته ای که در این میان خود نمایی می کند و بیش از پیش به چشم میآید لزوم حفظ مفهوم حفاظت اطلاعات  در چهار چوب الکترونیکی جدید است و اینکه استفاده از امکاناتی که نهادی که سایتی را در اینترنت جهت استفاده ی عده ای خاص قرار می دهد ؛ فقط محدود به همان عده باشد . به عبارتی دیگر اجازه ی استفاده از آن امکانات را خود آن سایت برای کاربران تعیین کند . در چنین شرایطی است که نیاز به مجوز ها تحت وب (  ( Web Permissionsاحساس می شود. به همین منظور بر آن شدم تا این مفهوم نسبتا تازه را در قالب مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی خراسان پیاده سازی نمایم .

در طراحی این سایت علاوه بر پیاده سازی مفهوم Permission  ها ، موارد دیگری از جمله برنامه نویسی های جاوا ، صفحات داینامیکی که متون آن های از بانک اطلاعاتی فراخوانی می شود و پیکر بندی آنها با استفاده از زبان های Server Side  صورت می پذیرد و ... نیز استفاده شده که هر یک در جای خود جای بحث دارد که به اختصار در مورد آنها در ادامه توضیح داده خواهد شد .

1-1) تاریخچه ی سایت های اینترنتی :

در اولين روزهاي تاسيس وب دستورات HTML بسيار ساده بود، ولي هنگامي که Web، شروع به پيشرفت نمود، طراحان خواستار کنترل بيشتري شده و در نتيجه مجموعه دستورات مورد نياز تهيه گرديد.سپس از آنجاييکه صفحات وب، بهتر است به صورت ديناميک و متحرک باشند، طراحان نيز خواستار ارتباط بين بينندگان سايت و صاحبان آن شدند، در نتيجه استفاده از دستورات HTML به تنهايي نياز آنها را برطرف نکرد و سپس شرکت Netscape براي ايجاد و کنترل ارتباط بين صاحبان سايت و بينندگان آن در صفحات Web از JavaScript کمک گرفت...

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 96

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید



:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، کامپیوتر، اینترنت، نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: مقاله در مورد طراحی سایت, دانلود مقاله در مورد طراحی سایت, دانلود مقاله, مقاله طراحی سایت, تاریخچه اینترنت, دانلود مقاله در مورد تاریخچه سایتهای اینترنتی,
تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392 | |

مقاله بررسی تاثیر نزاع و مشکلات والدین بر تحصیلات فرزندان



مقاله بررسی نزاع و مشکلات والدین بر تحصیلات فرزندان

چکیده:  یكی از واقعیتهای موجود مساله اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان است و خانواده نیز به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی موثر بر تكوین شخصیت تلقی می شود و حتی این واقعیت را باید پذیرفت كه اختلافات خانوادگی تاثیری بسیار سوء بر سلامت روانی كودكان و نوجوانان دارد بطوریكه نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی كه سطح بالای تعارض والدین را تجربه می كنند بطور معنی داری مشكلات بیشتری را نسبت به افرادی كه تعارضات كمتری را تجربه نموده اند دارند و اختلاف در امر تربیت فرزندان می تواند زمینه ساز مشكلات رفتاری باشد (جكینز و اسمیت ، 1991) .

فهرست:

  • عنوان
  • مقدمه
  • علل فردی
  • نارسایی‌ها یا ناراحتی‌های جسمی
  • نارسایی و یا ناتوانی جسمی
  • علل خانوادگی افت تحصیلی
  • راهکارها
  • برای تقویت حافظه
  • علت افت تحصیلی
  • نظر شخصی
  • منابع و ماخذ

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 18

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید



:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، روانشناسی و علوم تربیتی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی آثار نزاع و مشکلات والدین بر تحصیلات فرزندان, دانلود مقاله, بررسی تاثیر نزاع و مشکلات والدین بر تحصیلات فرزندان, تاثیر اختلافات خانوداگی در تحصیل فرزندان, بررسی تاثیر نزاع خانوداگی و والدین روی فرزندان, آثار نزاع والدین روی کودکان, ,
تاريخ : یک شنبه 28 مهر 1392 | |

مقاله ی روانشناسی قرص های شادی آور و هیجان‌زا



مقاله ی روانشناسی قرص های شادی آور و هیجان‌زا

چکیده: متاسفانه داروهایی كه با عنوان نشاط آور عرضه می شوند و انرژی فوق العاده همراه با شادی كاذب در افراد ایجاد می كنند، برای انسان زایدآور هستند و سلامتشان را به خطر می اندازند. سنین جوانی خود به خود مملو از انرژی و شادی طبیعی است كه خداوند در جوانان گذاشته و هرچیز مصنوعی باعث افزایش انرژی شود زاید است و عوارض بسیار خطرناكی دارد؛ بخصوص داروها كه با كمی افزایش سم تبدیل می شوند و می‌بایست كاملاً از این كار پرهیز شود. متاسفانه سازندگان و توزیع كنندگان این نوع مواد خیلی ساده جوانان را هدف قرار می دهند و از سادگی آنها استفاده می كنند و آن مواد را در اختیار آنها قرار می دهند. آمار به دست آمده حاكی از آن است كه افراد بالای 30 سال بندرت دنبال این نوع داروها می روند و بیشتر برخی جوانان زیر 30 سال در كشور ما، مصرف كنندگان این داروها شده اند. فراموش نكنیم بیش از 45 درصد جمعیت كشور را جوانان تشكیل می دهند و با یك مطالعه مناسب بوضوح در می یابیم آمار و ارقام بزهكاری و اعمال خلاف عفت عمومی ناشی از مصرف این گونه مواد در كشور ما به شدت بالا رفته، محاكم دادگستری و دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی بهترین مرجع برای بررسی این موضوع هستند.

فهرست:

  • مقدمه
  • قرص های شادی آور در ایران
  • تاریخچه
  • مصاحبه
  • هشدار X سرفصل جدید تاریخ اعتیاد در ایران
  • تجربه ایی جدید در ایران
  • مواد خطرناك صنعتی
  • عوارض پیامدهای اكستازی
  • آمارگیری
  • نتیجه گیری

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 39

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید



:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، روانشناسی و علوم تربیتی، پزشکی و سلامت، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ی روانشناسی قرص های شادی آور و هیجان‌زا, دانلود مقاله, مقاله روانشناسی, مقاله قرص های شادی آور, مقاله قرص های هیجان‌زا, مقاله قرص های روانگردان, مقاله, روانشناسی, قرص, شادی آور, هیجان‌زا, روانگردان,
تاريخ : چهار شنبه 24 مهر 1392 | |

مقاله اثر پارامترهای کلیدی بر عملکرد ترمودینامیک و ترمواکونومیک دستگاه نیروی بخار



اثر پارامترهای کلیدی بر عملکرد ترمودینامیک و ترمواکونومیک دستگاه نیروی بخار

چکیده: قانون اول ترمودینامیک ابزاری مفید برای تجزیه و تحلیل فرایندهای ترمودینامیک است. آنالیز اگزرژی یک دستگاه نیروی بخار سنتی انجام گرفته است. این تجزیه و تحلیل براساس قانون های اول و دوم ترمودینامیک است. در تحقیق حاضر، یک دستگاه نیروی بخار سنتی با استفاده از تجزیه و تحلیل ترمودینامیک مورد بررسی قرار گرفته است. با انجام دادن این تجزیه و تحلیل بخش های کم بازده چرخه دستگاه نیروی بخار شناسایی شدند. در این آنالیز فرض شده است که بخش های چرخه بی در رو هستند و مقدار اگزرژی جنبشی و پتانسیل قابل چشم پوشی است. آنالیز اگزرژی با جنبه های اقتصادی آمیخته شده است. این جنبه ها شامل هزینه سرمایه گذاری اصلی، هزینه سوخت و هزینه اجرا و نگهداری برای ارزیابی هزینه نهایی محصول می شود. طبق این محاسبه، هزینه اتلاف اگزرژی هر بخش در چرخه و نقش آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد. براساس این نتایج اثر بازده بخش بر هزینه نهایی محصول و عملکرد آشکار می شود. اثر دمای بخار اصلی، دمای دوباره گرم شده، فشار دستگاه تقطیر و تعداد رادیاتورها با سوخت آب در عملکرد چرخه و هزینه نهایی نیروی برق هم تعیین می شود.

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 6

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: علوم پایه، مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: اثر پارامترهای کلیدی بر عملکرد ترمودینامیک و ترمواکونومیک دستگاه نیروی بخار, مقاله اثر پارامترهای کلیدی بر عملکرد ترمودینامیک و ترمواکونومیک, پارامترای کلیدی دستگاه نیروی بخار, دانلود مقاله اثر پارامترهای کلیدی ترمودینامیک و ترمواکونومیک دستگاه نیروی بخار,
تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392 | |

مقاله پیدایش و مرگ تمدن ها و عبرت آموزی ازآن



مقاله پیدایش و مرگ تمدن ها و عبرت آموزی ازآن

چکیده: قرآن كریم در آیات متعددی از قطعیت سقوط تمدن‌ها و نظام بشری سخن می‌گوید و این تغییر و تحول و طلوع و غروب در میدان زندگی امت‌ها را یكی از سنت‌های مهم و غیر قابل تخلف الهی تلقی می‌كند. قرآن بر این باور دارد كه امكانات، اقتدار و قدرت تا پایان حركت تاریخ در تسلط یك ملت، یك تمدن و فرهنگ باقی نمی‌ماند، بلكه بنابر دلایلی و بر اساس اهدافی، این اقتدار و انحطاط و عزت و ذلت تا آخرین لحظه جریان تاریخ در میان اقوام و ملل گوناگون عالم دست به دست می‌گردد: و ما این روزهای شكست و پیروزی را در میان ملت‌ها و تمدن‌ها می‌گردانیم كه این خاصیت زندگی جهان و سنت الهی است تا افرادی كه ایمان آورده‌اند شناخته شوند و خداوند از میان شما قربانیانی بگیرد و خداوند ظالمان را دوست نمی‌دارد. ` و تا خداوند افراد با ایمان را خالص گرداند و كافران را به تدریج نابود سازد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 7

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، عمومی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله پیدایش و مرگ تمدن ها و عبرت آموزی ازآن, دانلود مقاله پیدایش و مرگ تمدن ها و عبرت آموزی ازآن, دانلود مقاله, پیدایش و مرگ تمدن ها , عبرت آموزی از تمدنهای تاریخ,
تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی معدن ارزیابی معدن فسفات اسفوردی بافق



مقاله مهندسی معدن ارزیابی معدن فسفات اسفوردی بافق

چکیده:فسفات اسفوردی با منشاء آذرین و ذخیره ای معادل 5/16 میلیون تن یکی از 27 منطقه معدنی فسفات ایران است که در اکتشافات سالهای 1354 تا 1360 با همکاری اداره تحقیقات زمین شناسی و معدن فرانسه (BRGM) کشف شده است. ذخیره کانسار حدود 5/16 میلیون تن با عیار متوسط P2O5 برابر 9/13 درصد و 8/17 درصد آهن و روباز بودن معدن و هزینه استخراج كم، اقتصادی برآورد گردیده است. در مورد منشأ کانسار اسفوردی نظریات و تئوری‌های زیادی ارائه شده است. تنوع فازهای ماگمایی، پیچیده بودن روندها، مورفولوژی‌های گوناگون کانسارهای منطقه، از دلایل آذرین بودن منشأ این کانسار است. در محدوده اسفوردی و اطراف آن سنگ‌های آذرین عمدتاً از نوع ریولیت‌های تا حدی دگرسان شده وجود دارد.

  • موقعیت جغرافیایی
  • عملیات اکتشاف
  • زمین‌شناسی محدوده کانسار
  • ژنز کانسار
  • مورفولوژی کانسار
  • ذخیره کانسار
  • عناصر خاکی نادر
  • استخراج
  • عملیات فرآوری

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 11

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: علوم پایه، مقاله، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مهندسی معدن ارزیابی معدن فسفات اسفوردی بافق, دانلود مقاله, مقاله مهندسی معدن, دانلود مقاله ارزیابی معدن فسفات اسفوردی بافق, مقاله ارزیابی معدن, مقاله معدن فسفات اسفوردی بافق,
تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی مکانیک فرایند کشش عمیق استوانه های با نسبت کشش خیلی بالا



مقاله مهندسی مکانیک فرایند کشش عمیق استوانه های با نسبت کشش خیلی بالا

چکیده: در این مقاله، فرآیند كشش عمیق استوانه های با نسبت كشش حدود ۹ با استفاده از روش المان محدود و آزمایش های تجربی انجام گرفته است. كشش استوان ههای با نسبت كشش بالا بدون عملیات آنیل در وسط فرآیند بسیار مشكل است و از طرفی اضافه كردن عملیات آنیل به فرایند تولید این قطعات، باعث افزایش هزینه و زمان تولید می شود. در این پژوهش استوانه ای با نسبت كشش حدود ۹ از بلانک اولیه به ضخامت ۰.۶ و قطر ۳۶ میلی متر با وجود آنیل حرارتی در مراحل محدودی از فرآیند، تولید شده است. نسبت كشش برای مراحل مختلف كشش با استفاده از روش المان محدود تعیین و سپس درستی نتایج با آزمای شهای تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. فرآیند كشش عمیق با استفاده از نرم افزار ABAQUS/Explicit شبیه سازی شده و آزمایش های تجربی برای ساخت استوانه ای به قطر ۴ میلی متر و ارتفاع ۷۰ میلی متر از بلانک به قطر ۳۶ میلی متر انجام گرفته است. تأثیر عوامل اساسی فرآیند با استفاده از روش المان محدود بررسی شده و با نتایج تجربی مقایسه شده است. مقایسه نتایج مطابقت خوبی را نشان می دهد. توزیع ضخامت قطعات حاصل ازروش المان محدود و آزمایش های تجربی در تعدادی از مراحل کشش مقایسه و بررسی شده است.

واژه های کلیدی : کشش عمیق استوان های، نسبت کشش بالا، جنس برنج، المان محدود، آزمایش های تجربی

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مهندسی مکانیک فرایند کشش عمیق استوانه های با نسبت کشش خیلی بالا, دانلود مقاله, مقاله مهندسی مکانیک, فرایند کشش عمیق, استوانه های با نسبت کشش خیلی بالا,
تاريخ : شنبه 20 مهر 1392 | |

مقاله کاربرد آنالیز حرارتی در عیب یابی واگنهای مولد برق قطارهای مسافری



کاربرد آنالیز حرارتی در عیب یابی واگنهای مولد برق قطارهای مسافری

چکیده: واگنهای مولد برق در سازمان قطارهای مسافری بواسطه تولید انرژی الکتریکی و ارتباط نزدیکی که با آسایش مسافرین دارد , از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است . بکارگیری و اجرای روشهای پی ش بینی خرابی و مراقبت وضعیت ، یکی از اهداف کارخانه برق واگنها و مولدهای برق جهت این واگنها , می باشد. جهت آماده بکار بودن و قابلیت اطمینان بالا در ماشی ن آلات مکانیکی و بخصوص تجهیزات و ماشین آلات الکتریکی واگنهای مولد برق , بکارگیری و اجرای آنالیز حرارتی در دستورکار این کارخانه قرار گرفته است . تجزیه و تحلیل و تفسیر آنالیز حرارتی براساس شرایط تجهیزات, استانداردها و دمای مجاز آنها انجام می گیرد و براین اساس سرویس ها و تعمیرات مربوطه انجام می شود. در این مقاله تئوری , الویت بندی تجهیزات و زمان انجام كار , عوامل و فاکتورمهم , روشهای جمع آوری اطلاعات و داد هها و تجزیه و تحلیل آنها، تعیین معیارها و استانداردها , برآورد و تعیین صرفه جویی های اقتصادی و برخی نتایج انجام آنالیزحرارتی برروی واگنهای مولد برق ارائه میشود.

واژه های کلیدی : واگن مولد برق _ آنالیز حرارتی _ مراقبت وضعیت

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 13

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، مقاله، صنایع، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کاربرد آنالیز حرارتی در عیب یابی واگنهای مولد برق قطارهای مسافری, دانلود مقاله, کاربرد آنالیز حرارتی, عیب یابی واگنهای مولد برق, قطارهای مسافری,
تاريخ : شنبه 20 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی صنایع یک مدل ریاضی در زمان بندی فعالیت های نگهداری پیشگیرانه



مقاله مهندسی صنایع یک مدل ریاضی در زمان بندی فعالیت های نگهداری پیشگیرانه

چکیده: در این مقاله از یک مدل خطی و صفر و یک دو مرحله ای جهت زمان بندی فعالیت های نگهداری برای یک سیستم تولید سفارشی و دسته ای استفاده شده است . مرحله اول مدل آن دسته از فعالیت های نگهداری را تعیین می کند که اجرای آنها در پیش از آغاز تولید ، باعث حداقل شدن احتمال ازکارافتادگی خط تولید در حین تولید خواهد شد . مدل مرحله دوم نیز که مربوط به حین تولید می باشد ، حداکثر تعداد فعالیت های نگهداری را تعیین می کند که می باید در حین تولید انجام شوند . در هر دو مدل محدودیت های بودجه و نیروی انسانی منظور گردیده اند .

کلمات کلیدی: نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه – مدل ریاضی – تولید سفارشی – ریسک از کار افتادگی

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، صنایع، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مهندسی صنایع یک مدل ریاضی در زمان بندی فعالیت های نگهداری پیشگیرانه, دانلود مقاله, مقاله مهندسی صنایع, مدل ریاضی در زمان بندی فعالیت های نگهداری پیشگیرانه,
تاريخ : جمعه 19 مهر 1392 | |

مقاله مراقبت وضعیت ماشین آلات از طریق آنالیز روغن



مراقبت وضعیت ماشین آلات از طریق آنالیز روغن

چکیده: آگاهی از نفوذ آلاینده ها در سیستم ماشین آلات و تأثیر آن ها در ایجاد خوردگی و فرسایش قطعات فلزی مورد بحث و بررسی در مقاله می با شد . نتایج آنالیز نمونه های روغن كه طی سالیان متمادی توسط نگارنده مقاله در بخش ماشین آلات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تطبیق وضعیت عناصر فرسایش ی با نحوه فرسایش قطعات با نمایش عكس ها و نمودارها از مطالب تأكیدی مقاله می باشد . همچنین تأثیر آلاینده ها ، مخصوصًا آب بر روی عناصر و كیفیت روغن های روانكار مورد بحث می باشد .نتایج اجرای مراقبت وضعیت ماشین آلات با روش آنالیز روغن در جلوگیری از نفوذ آلاینده ها و استفاده از روغن های مناسب و افزایش كاركرد روغن های مصرفی و همچنین پیش بینی تعمیرات قبل از گسترش خرابی بسیار مؤثر بوده است در نهایت مراقبت وضعیت ماشین آلات از طریق آنالیز روغن بعنوان یك روش موثر نگهداری و تعمیرات (نت) شناخته شده و توصیه می گردد.

واژه های كلیدی : روغن آنالیز مراقبت وضعیت فرسایش آلودگی

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: علوم پایه، مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مراقبت وضعیت ماشین آلات از طریق آنالیز روغن, دانلود مقاله, مراقبت وضعیت ماشین آلات از طریق آنالیز روغن , پایش وضعیت با آنالیز روغن, کاربرد آنالیز روغن در پایش وضعیت, مونیتورینگ با آنالیز روغن,
تاريخ : جمعه 19 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی مکانیک بررسی امكان تغییر مكانیسم ساپورت عرضی دستگاه تراش جهت بالا بردن



مقاله مهندسی مکانیک بررسی امكان تغییر مكانیسم ساپورت عرضی دستگاه تراش جهت بالا بردن

چکیده: در این مقاله به بررسی روشی برای بهبود سیستم باردهی ماشین تراش معمولی پرداخته شده و پیچی را معرفی می كند كه این كار را انجام میدهد . هدف از طراحی این پیچ استفاده در ماشینهای ابزار ، ب خصوص دستگاه تراش برای بالا بردن دقت ساپورت عرضی دستگاه از0.05mm به 0.02mm می باشد . این پیچ ضمن تحمل نیروهای اعمالی ، با به وجود آوردن یك گام فرضی می تواند مقدار پیشروی كمی به ازاء هر دو ر چرخش پیچ فراهم سازد . اساس كار پیچ ب دین گونه است كه با استفاده ا ز دو گام مختلف - ولی هم جهت - برروی یك میله و در گیر شدن با دو مهره كه یكی از آنها ثابت و دیگری متحرك می باشد ، می تواند با توجه به گام مهره متحرك نسبت به مهره ثابت در فاصله ای نزدیك یا دورتر از آن قرار گیرد. میزان موفقیت این طرح به صورت تئوری 100 % می باشد.

واژه های كلیدی : مكانیسم – گام – مهره – ساپورت – ورنیه

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مهندسی مکانیک بررسی امكان تغییر مكانیسم ساپورت عرضی دستگاه تراش جهت بالا بردن, دانلود مقاله , مقاله مهندسی مکانیک, بررسی امكان تغییر مكانیسم ساپورت عرضی, ساپورت عرضی دستگاه تراش, بالا بردن,
تاريخ : جمعه 19 مهر 1392 | |

مقاله محاسبه نیروهای ماشینكاری فرز سر كروی با احتساب خیز ابزار



چکیده: در این مقاله یك روش برای مدل سازی استاتیكی نیروهای ماشین كاری در فرآیند فرز كاری با ابزار فرز سر كروی درماشین كاری سطوح قالبها بیان شده است. ضخامت براده یكی از مهمترین پارامترهائی است كه بر نیروهای ماشین كاری تاثیر می گذارد. مدل ارائه شده با دانستن پارامترهای معلوم شرایط ماشینكاری و پارامترهای ابزار نیروهای ماشینكاری را محاسبه كرده و از روش جایگذاری پارامترهای عمود به مایل استفاده كرده و پس از یافتن نیروها، خیز ابزار را محاسبه كرده و براساس آن اصلاح ابعادی براده برداری را در نظر گرفته تا نیروی واقعی را آنرا بدست آوریم. نیروهای پیش بینی شده مطابقت خوبی با نتایج تجربی دارند.

واژه های كلیدی: نیروهای ماشینكاری- ابزار فرز سر كروی- خیز ابزار

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 11

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: مقاله محاسبه نیروهای ماشینكاری فرز سر كروی با احتساب خیز ابزار, دانلود مقاله محاسبه نیروهای ماشینكاری فرز سر كروی با احتساب خیز ابزار, دانلود مقاله, محاسبه نیروهای ماشینكاری, نیروی فرز سر كروی, نیروی فرز سر کروی احتساب خیز ابزار,
تاريخ : جمعه 19 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی مکانیک سیستم نگهداری و تعمیرات



مقاله مهندسی مکانیک سیستم نگهداری و تعمیرات

چکیده: این مقاله به اهمیت سیستم تعمیر و نگهداری ) نت ( و معرفی و تحلیل برخی نرم افزارهای موجود می پردازد . با رشد صنایع تعداد كارخانجات نیز افزایش یافته و فعالیتها ی در حال انجام آنها نیز پیچده تر می شوند در صد قابل ملاحظه ای از سرمایه اكثر موسسات صنعتی را مواد اولیه , لوازم مصرفی , قطعات یدكی , كالاهای ساخته و نیم ساخته و از این قبیل تشكیل میدهند كه قسمت عمده سرمایه در گردش این موسسات صرف تهیه اجناس و وسائل مذكور می گردد . لذا با توجه به این مطلب آشكار می گردد كه نگهداری و حفاظت بسیار دقیق از آنها و الزامًا برقراری یك سیستم صحیح سفارش و كنترل موجودی , بسیار منطقی و اقتصادی است . اگر موجودی كالای یك مؤسسه صنعتی بیش از حد مورد لزوم باشد قسمتی از سرمایه آن مؤسسه به حال ركود در آمده و اگر كمتر از حد مورد لزوم باشد در برنامه های عملیاتی آن وقفه پیش می آید . لذا برای جلوگیری از این ركود سرمایه و وقفه در برنامه های عملیاتی , باید روشهای صحیح , اساسی و اقتصادی در خرید ,نگهداری و مصرف اجناس اتخاذ و اجرا گردد .

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 13

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مهندسی مکانیک سیستم نگهداری و تعمیرات, دانلود مقاله, مقاله مهندسی مکانیک, مقاله سیستم نگهداری و تعمیرات, سیستم نگهداری و تعمیرات, برنامه نگهداری و تعمیرات, نرم افزار سیستم نگهداری و تعمیرات,
تاريخ : پنج شنبه 18 مهر 1392 | |

مقاله شبیه سازی فرآیند کشش عمیق ورقه های ترموپلاستیکی تقویت شده باالیاف مصنوعی



شبیه سازی فرآیند کشش عمیق ورقه های ترموپلاستیکی تقویت شده باالیاف مصنوعی

چکیده:در این مقاله كشش عمیق ورقه های كامپوزیتی تقویت شده(thermoplastic reinforced sheet) مورد مطالعه قرار گرفته است. از جمله پارامترهای موثر در خواص نهایی محصول، جهت گیری الیاف و توزیع ضخامت است كه مورد بحث قرار می گیرند. در این مقاله روشی برای تعیین جهت الیاف و كشش داخل الیاف در طول فرآیند شكل دهی ارائه شده است. سپس فرآیند با استفاده از روش المان محدود شبیه سازی شده ، توزیع جهت الیاف ، پروفیل مرزی قطعه و توزیع ضخامت قطعه نهایی محاسبه شده اند. نتایج حاصله برای جهت نهایی الیاف و پروفیل مرزی با نتایج تجربی مقایسه شده است.

واژه های کلیدی: کشش عمیق، ورقه های کامپوزیتی تقویت شده، آزمایش تجربی، المان محدود

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 10

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله شبیه سازی فرآیند کشش عمیق ورقه های ترموپلاستیکی تقویت شده باالیاف مصنوعی, دانلود مقاله, مقاله شبیه سازی فرآیند کشش عمیق ورقه های ترموپلاستیکی, کشش عمیق ورقه ترموپلاستیکی تقویت شده باالیاف مصنوعی, کشش عمیق ورق تقویت شده با الیاف,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی مکانیک رهيافتی جديد برای شبيه سازی فرآيند کشش عميق ورقه های کامپوزتی



مقاله مهندسی مکانیک رهيافتی جديد برای شبيه سازی فرآيند کشش عميق ورقه های کامپوزتی

چکیده: در این تحقیق روشی جدید برای مد لسازی فرآیند كشش عمیق ورق ههای كامپوزیتی تقویت شده با الیاف مصنوعی بافته شده، ارائه شده است. با سود بردن از این واقعیت كه خواص كششی و برشی الیاف بافته شده از هم مستقل هستند، یك معادله مشخصه برای این مواد ارائه شده است. در این معادله مشخصه فرض شده كه دستگاه مختصات عمود بر هم نبوده ، به ماده چسبیده و با ماده حركت م یكند. مولفه های تنش و كرنش موجود در معادله مشخصه، در این دستگاه مختصات متحرك داده شده اند. از آنجا كه كد vumat نرم افزار ABAQUتنشها و ، كرنشها را در هر لحظه و با توجه به دستگاه مختصاتی كه به ماده چسبیده است می دهد، م یتوان بدون نیازبه تبدیل مولفه های تنش و كرنش از دستگاه مختصات محلی كه به ماده چسبیده است به دستگاه مختصات كلی، از این معادله مشخصه برای شبیه سازی ماده استفاده كرد.

واژه های کلیدی : کامپوزیت ، الیاف بافته شده ، المان محدود ، شکل دهی

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مکانیک، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مهندسی مکانیک رهيافتی جديد برای شبيه سازی فرآيند کشش عميق ورقه های کامپوزتی, دانلود مقاله, مقاله مهندسی مکانیک, شبيه سازی فرآيند کشش عميق ورقه های کامپوزتی, مقاله فرایند کشش عمیق, کشش عمیق ورق کامپوزیت,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |

مقاله پیش بینی عمر باقیمانده خطوط لوله دچار خوردگی بوسیله CBR



پیش بینی عمر باقیمانده خطوط لوله دچار خوردگی بوسیله CBR

چکیده: افزایش هزینه ی تعویض تجهیزات، افراد و سازمانها را وادار به افزایش عمر مفید سیستمها كرده است . خطوط لوله با گذشت زمان رو به خرابی می گذارند . از این رو كاربر باید قادر به ارزیابی خرابی باشد و از عدم وقوع شكست در خط لوله اطمینان یابد . پیش بینی عمر باقیمانده ی خطوط لوله متأثر از خو ردگی علاوه بر اینكه از طریق بازرسی و تعمیرات به موقع به افزایش عمر خطوط لوله كمك می كند، با پیشگیری از نشتی از بروز صدمات مالی و جانی نیز جلوگیری بعمل می آورد . در ضمن در صورت اطلاع از زمان وقوع شکست خط لوله، با انجام تعمیرات برنامه ریزی شده می توان از توقف ناخواسته واحدهای تو لیدی جلوگیری کرد و به افزایش بهره وری کمک نمود. در زمینهی پیش بینی استحکام باقیمانده خطوط لوله مطالعات بس یاری بر اساس روشها ی قطعی و احتمالی انجام شده است. روش های قطع ی از پیش بینی زمان شکست ناتوان هستند و روشها ی احتمالی نیز بدلیل پیچیدگی با استقبال كاربران مواجه نشده اند . در این مقاله از روش استدلال مبتنی بر مورد(CBR) که روش نسبتًا جد یدی در هوش مصنوعی(AI) می باشد، بر ای پیش بینی عمر باقیماندهی خطوط لوله دچار خوردگی استفاده شده است . داده های مورد استفاده درتحقیق از اطلاعات مربوط به ضخامت سنجی خطوط لوله در شرکت پتروشیمی اراک جمع آور ی شده است . بر اساس روش استدلال مبتنی بر مورد، مدلی برای پیش بینی عمر باقیمانده ارائه شده است. نتایج آزمایش مدل، موفقیت آن را در ۸۰ % مواقع نشان می دهد.

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 14

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: علوم پایه، مقاله، صنایع، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پیش بینی عمر باقیمانده خطوط لوله دچار خوردگی بوسیله CBR, دانلود مقاله, مقاله, پیش بینی عمر باقیمانده خطوط لوله, بررسی خوردگی بوسیله CBR در خطوط لوله, مقاله پیش بینی عمر خطوط لوله,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی صنایع استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات آب شرب كشور



مقاله مهندسی صنایع استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات آب شرب كشور

چکیده: امروزه با اوج گیری پیشرفت سریع فنآوری و بالتبع آن ورود روز افزون ماشین آلات و تجهیزات جدید به صنعت، بحث نگهداری و تعمیرات از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. با توجه به حجم و تنوع تأسیسات و تجهیزات مورد بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب كشور عدم توجه به نگهداری صحیح و برنامه ریزی شده از این تأسیسات، ضمن افزایش روزافزون تعمیرات اضطراری و اختلال در سیستم آبرسانی و دفع فاضلاب منجربه بروز نارضایتی مشتركین و افزایش هزینه های نگهداری و تعمیرات خواهد شد كه چنانچه هزینه های غیرمستقیم ناشی از سیستم های تولید را به آن اضافه كنیم این هزین هها سرسا م آور می شود. سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یكی از انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات می باشد كه سیاست خود را به برنامه ریزی مدون تعمیر و سرویس تجهیزات و قطعات قبل از خرابی معطوف داشته و با تدوین دستورالعمل های مناسب به انجام سروی سها، بازدیدهای دوره و تدوین قطعات می پردازد.

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مدیریت، صنایع، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مهندسی صنایع استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات آب شرب كشور, دانلود مقاله, مقاله مهندسی صنایع, استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات آب شرب كشور,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |

مقاله مهندسی صنایع استفاده از پایش وضعیت جهت دستیابی به منافع تجاری



مقاله مهندسی صنایع استفاده از پایش وضعیت جهت دستیابی به منافع تجاری

چکیده: امروز قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی و هزینه حفظ این قابلیتها از بزرگترین دلنگرانیهای مالكان و كاربران سرمایه های بزرگ و گرانقیمت میباشد سرمایه هائیكه در آنها از كار افتادگی و خوابیدگی ماشین آلات ، دستگاههای صنعتی و سایر ادوات و تجهیزات میتواند پیامدهای زیادی را بهمراه داشته باشد . پیامدهائیكه نه تنها میتواند باعث تحمیل هزینه های ناخواسته گردد بلكه ممكن است باعث بخطر افتادن ایمنی جان انسانها و حتی بخطر افتادن امنیت ملی یك كشور گردد . در این راستا نقش سیستمهای نگهداری و تعمیر امری انكار ناپذیر میباشد . دراین مقاله سعی گردیده با نگاهی گذرا بر سیستم نگهداری و تعمیر مبتنی بر پایش وضعیت كه یكی از فناوریهای جدید در بحث نگهداری و تعمیر میباشد و همچنین بیان منافع تجاری حاصل از استفاده از این روش ، الگوئی جهت انتخاب استراتژی مناسب در این زمینه ارائه گردد .

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، مدیریت، صنایع، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مهندسی صنایع استفاده از پایش وضعیت جهت دستیابی به منافع تجاری , دانلود مقاله, مقاله مهندسی صنایع, مقاله استفاده از پایش وضعیت جهت دستیابی به منافع تجاری , پایش وضعیت, پایش وضعیت منافع تجاری , ,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |

ارائه یك سیستم مخابراتی PLC به منظور كنترل اتوماتیك تجهیزات الكتریكی



ارائه یك سیستم مخابراتی PLC به منظور كنترل اتوماتیك تجهیزات الكتریكی

چکیده: تكنولوژی در دنیای امروزی با سرعت بالایی در حال رشد است. امروزه میلیاردها كاربر در منازل و تجارت از كامپیوتر استفاده می كنند. نگرش جدید كاربرد كامپیوتر در این اماكن، استفاده از آن در كنترل صنعتی و اتوماسیون خانگی برای كنترل دستگاهها بدون دخالت بشر می باشد. نمونه های تجاری زیادی از این سیستمها طراحی ونمونه های جدید آن نیز به بازار خواهند آمد . در بین این سیستمها، نمونه های با قابلیت اعتماد بالا گران قیمت بوده و نمونه های ارزانتر ضمن نداشتن قابلیت اطمینان بالا ، می بایست بصورت دستی كنترل شوند . برای فایق آمدن بر این مشكلات به سیستمی با قابلیت اطمینان بالا، ارزان و در دسترس برای همگان نیاز است. در این مقاله سیستمی ارائه شده است كه این نیازمندیها را برآورده می كند. این تواناییها با استفاده مناسب از قابلیتهای سخت افز ار و نرم افزار حاصل شده است . این سیستم با استفاده از خطوط انتقال فشار ضعیف بعنوان محیط مخابراتی، كمك شایانی به اقتصادی شدن آن نموده است . كاربر در این سیستم به كمك كامپیوتر، امكان برنامه ریزی برای كنترل مناسب دستگاهها را خواهد داشت . كه این امر سبب ارتباط پذیری بیشتر كاربر با سیستم می شود.

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، مقاله، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ارائه یك سیستم مخابراتی PLC به منظور كنترل اتوماتیك تجهیزات الكتریكی, دانلود مقاله, پروژه ارائه یك سیستم مخابراتی PLC , كنترل اتوماتیك تجهیزات الكتریكی, سیستم مخابراتی PLC , کنترل اتوماتیك , تجهیزات الكتریكی,
تاريخ : چهار شنبه 17 مهر 1392 | |