تحقیقی جامع در مورد عقد قرارداد
درباره وب

محیطی امن و مطمئن جهت رفاه محققین، دانشجویان و دانش آموزان عزیز برای دانلود پایان نامه، مقاله و پروژه های علمی و آموزشی در تمامی رشته ها تمامی فایلهای ارائه شده در این سایت قابل دانلود بوده و مبلغ آن به صورت آنلاین پرداخت می شود. پس از پرداخت بلافاصله لينک دانلود نمایش داده مي شود و همزمان يك نسخه از فايل به ايميل شما ارسال مي گردد.
نويسندگان
امکانات وب

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 130
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 381
    بازدید ماه : 3774
    بازدید کل : 285019
    تعداد مطالب : 1157
    تعداد نظرات : 2
    تعداد آنلاین : 1



    خرید و فروش فایل

    counter hit make

تحقیقی جامع در مورد عقد قرارداد



تحقیقی جامع در مورد عقد قرارداد

چکیده: عقد به معنی لغوی بستن است و در اصطلاح حقوقی، تعهدی است كه به موجب توافق اراده ها پیش می آید.           بعد از اینكه با توجه به شرایط عقد قرارداد بسته و عقد منعقد شود اعتبار این قرارداد همپایه نفوذ و اعتبار قانون می شود و دو طرفی كه عقد بین ایشان بسته شده است ملزم هستند مفادی كه در عقدنامه آمده است را به موقع اجرا بگذارند. لازم به ذكر است، با توجه به سؤال برخی دوستان مخاطب كه پرسیده اند آیا چنانچه دو نفر عقدی منعقد شده و برای من كه شخص ثالث محسوب می شوم هم مسائلی الزام گردیده و آیا من مجبور به انجام تعهد هستم یا خیر باید گفت: خیر، قرارداد فقط برای اشخاصی كه در آن وارد بوده اند لازم الاجرا است و اشخاص ثالث در برابر آن ملتزم شناخته نمی شوند.       و به طور كل عقد بعد از آنكه به نحو صحیح انعقاد یافت، معتبر و لازم الاجرا برای متعاملین است. ماده ۱۰ قانون مدنی در این رابطه می گوید: «قراردادهای خصوصی نسبت به كسانی كه آن را منعقد نموده اند در صورت كه مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است» بنابراین قراردادهایی را هم كه قانون آن را باطل شناخته از شمول این حكم خارج است و بنابراین چنانچه شما با رضایت چنین قرارداد باطلی ببندید جایگاه دعوی ندارید؟ حال این كه عقد آثاری دارد و اثر عقد هم همان تعهداتی است كه درنتیجه انعقاد آن به وجود می آید.               ماده ۲۱۹ قانون مدنی هم كلیه عقودی را كه برطبق قانون واقع شده باشد را بین متعاملین و قائم مقام آنها لازم التباع دانسته است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 69

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


:: نویسنده : dpp
:: موضوعات مرتبط: مقاله، حقوق، ،
:: برچسب‌ها: تحقیقی جامع در مورد عقد قرارداد , دانلود تحقیقی جامع در مورد عقد قرارداد, دانلود تحقیق, مقاله در مورد عقد قرارداد, مقاله حقوق, حقوق عقد قرارداد, مسائل حقوقی عقد قراداد, مسائل حقوقی بستن قرارداد,
تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 | |